יום חמישי, 9 באוגוסט 2012

בעיצומו של החופש משנים את החוקים


לפני שבועיים הוכרזו חוקים חדשים בבית.
ארוחת ערב שבדרך כלל הילדים אכלו בלעדינו מול הטלוויזיה (בושה אני יודעת),
עוברת למטבח.
שעות המחשב, האיי פד והטלוויזיה הארוכות קוצצו באכזריות יש אומרים או לא מספיק אומרים אחרים.
שעתיים בבוקר ושעתיים אחר הצהרים כולל כל המסכים שבבית.
ובין 13:00 ל 16:00 לא יושבים מול שום מסך!

השתגענו?
ביום הראשון נרשמה מחאה המונית, שני הילדים איחדו כוחות נגד הכרזת השלטון,
למחרת כבר הבינו שבכי, תחנונים וחפירות לא עוזרים והם חיפשו מה לעשות בזמן הפנוי.

ביום הראשון בארוחת הערב, רוני קמה אחרי שתי דקות, אמרה שהיא שבעה ושאלה אם אפשר לראות טלוויזיה. אמרתי שכן אבל כשלמחרת זה קרה שוב הבנתי שהיא צריכה להרגיש שראתה טלוויזיה ולכן לא אוכלת.
בגלל החצי המרוקאי או הפולני, תחליטו אתם, חשוב לי שיאכלו ולכן הודעתי למחרת שלפני ארוחת ערב אפשר לראות טלוויזיה ואחרי לא.
זה עבד.
10 דקות של מר עגבניה סיפקו את הצורך.

בשעות הצהריים אין חברים בבית ולכן פתאום צריך לחפש מה לעשות.
למי שלא יודע, בין עידו לרוני יש 7 שנים הפרש, זה לא כל כך מובן מאליו שהם ימצאו מה לעשות ביחד.
שוב הפתעה!

המוני משחקים יצאו מהארונות, משחקים שכבר מזמן שכחנו שהם קיימים, פליימוביל, לגו, משחקי קלפים והמון משחקי דמיון.
אפילו לא הייתי חלק מזה או הפעלתי אותם חלילה, אני עסקתי בענייני, אתמול אפילו תפסתי שנ"צ!


זה החזיר אותי לפוסט מחודש יוני, ריקוד העכביש
זמן שקט שמאפשר ניקוי ראש מוציא מאיתנו דברים טובים.

עידו וים התאמנו איך מתחילים עם בנות למשל....


בכל גיל צריך שקט.
אני משתדלת לשתות את הקפה של הבוקר בשקט, בלי עיתון או פייסבוק מול העיניים.
לילדים לתת זמן שקט בלי מסכים ואטרקציות.

הבוקר ראיתי זוג מפורסם עם תינוקת בצילום פפראצ'י.
הם יצאו איתה החוצה כשהיא במנשא קדמי עם הפנים כלפי חוץ.
כל כך הרבה גירויים לתינוקת כל כך קטנה.
הרבה הורים חושבים שהתינוק נהנה כי הוא שקט ולא מטריד אבל זה בגלל שהוא מוצף.
חברה סיפרה לי שהיא הייתה אתמול בקניון וראתה תינוק עם מבט מזוגג בעיניים מרוב האקשן סביבו.
בכי פתאומי ולא מובן יכול להיות קשור להצפת יתר, שימו לב לסימנים.
כמובן שמנשא זה נהדר אבל עדיף בטן לבטן והכי טוב מנשא בד בערסול.

ואם אני כבר ממליצה לקצץ בשעות מסך, הנה המלצה על משחק שתפס היום ארבעה ילדים מגיל 4 עד 11


                                     אריאל ורוני משחקים ב"ספרינט" מבית קודקוד,
                                         גם מזיז את הגוף וגם דורש ריכוז וחשיבה
                                                   שילוב מאתגר ומפתח!



9 תגובות:

  1. אצלנו זה נראה פחות או יותר על אותו רעיון. בצהריים - אמא ישנה! כל המסכים יכולים לדלוק בזמן הזה כי השינה של אמר בחום הגדול זה קדוש. לעומת זאת רוב היום אין מסך. יובל (שסובל מלקות קריאה קשה) נדרש בקיץ על ידי החטיבה לקרוא. התוצאה היא שאני מקריאה וכולם מקשיבים. תענוג בלתי רגיל. עומר (בן 5) הכי קשןב. קראנו כבר את הקיץ של אביה ואת אל עצמי. יש גם מטלות בית דלא יראה כמו זירת פיגוע. מי שעושה הכי טוב (כביסה, מדיח וכו) מחליט מה אוכלים צהריים והאחרים מכינים יחד. עומר אחראי סלט.... אחרי צהריים כשיורד טיפה החום - יוצאים. בריכה, חם, תערוכה מה שיוצא. איזה מבאס שזה עוד מעט נגמר....

    השבמחק
  2. יעל מזהה אותך לפי שמות הילדים, פחות לפי המשפט האחרון.
    מבאס??????????????
    מחכה לחוויות מ sam sam

    השבמחק
    תשובות
    1. טלי אני אמנם עייפה מהחופש הגדול אבל את מערכת החינוך אני שונאת ממש. יש לי כל הזמן תחושה שהתפקיד העיקרי שלהם זה לעשות נזק לילדים

      מחק
    2. גם אני חושבת ככה :( זה מבאס בעיקר כי אין ברחובות אלטרנטיבות טובות

      מחק
  3. אני מתחילה רק מחר את החופשה עם אוריקי.
    מחכה ומחכה וממש מצפה לזמן הזה איתו.
    כן גם אני אנהיג חוקים חדשים.
    לאורי לצערי אין אח או אחות שגדלים איתו,
    והוא יודע נהדר לשחק איתו... פליימובילים הם הלהיט הכי שווה בעיר.
    ויצירה זה הכיף הגדול שלו.
    שלא נדבר על המחזת הצגות ותחפושות.

    יהיה כייף,
    אני יודעת.

    השבמחק
    תשובות
    1. חופש קצר זה מעולה, הבעייה כשהוא נמשך כמעט חודשיים
      תבלו!

      מחק
  4. מילא הילדים, אבל אין לי מושג איך את הצלחת לעמוד בזה. אני פיתחתי התמכרות קשה לסרטים ישראלים לצפייה ישירה, אם אני לא מעבירה יום בלי לראות סרט מתחיל לצאת לי קצף גמילה מהפה.
    בקיצור, נראה לי שאצלנו בבית הגמילה צריכה להתחיל מההורים. יפה לראות את המהלך, ממלא בהשראה.

    השבמחק
  5. גם אני אוהבת טלוויזיה, אבל ההשפעה עלינו אחרת מאשר על הילדים.
    אז אני רואה כשהם ישנים, בשעות הערב והלילה.
    ד.א הכי כיף, שקט ואף אחד לא מפריע...

    השבמחק
  6. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק