יום שני, 14 במאי 2012

"כל אדם הוא האדריכל של עתידו" - פתגם אנגלי

הבוקר החלטתי שאני רוצה יומן.
כזה כמו של פעם, כמו של הילדים.
יומן עם דפים, מעוצב, כזה שאפשר לדפדף בו ולכתוב בכתב יד, להוסיף הערות, לרשום פרטים. די עם היומן בטלפון, אני רוצה יומן אמיתי!
נכנסתי לחנות וקיוויתי שנשארו יומנים בחודש מאי.
יש, ובמחירים ממש מצחיקים.

לקחתי את היומן היחיד שלא הייתה עליו תמונה של בראץ או ספיידרמן.
על הכריכה קראתי: הכל פתוח ומתחת יומן התבוננות ושינוי בחיים. 12 שקלים והוא שלי.
בבית תוך כדי שדפדפתי גיליתי שחוץ מאשר לתכנן את הלו"ז שלי, היומן מאפשר לי גם לחפור פנימה.
יש בו משימות כמו: חמישה דברים שקרו לי השנה ואני גאה בהם. או עד סוף השנה אני בוחרת לוותר על...
ומתחת לפתגם הנ"ל כתוב : איך יוצרים עתיד? ממציאים אותו! (כל הזכויות לדפנה כץ ופלפוט שיווק בע"מ)
אופס!
זה מה שאני עושה!

היות ועבדתי במשך כמעט 20 שנה כשכירה, העבודה תמיד הגיעה אלי ולא הייתי צריכה להתאמץ להביא אותה. התפקיד החדש לעומת זאת, דורש ממני כישורים שכמעט לא התנסיתי בהם.
אני צריכה לשווק את עצמי, לספר מה אני עושה, להסביר מדוע כל תינוק צריך ליווי התפתחותי ומדוע כל אימא צריכה מפגשים תומכים ומכילים ולהאמין ביכולת שלי להצליח.
ברור שכאשר יגיעו אימהות לסדנה, אם אני לא אהיה מקצועית, נעימה או קשובה, אז לא משנה כמה טוב אני מוכרת את עצמי. אבל בחלק הזה אני פחות דואגת.
מבחינת תוכן הסדנה וביצוע התרגילים אני מרגישה במקום טוב. כשעולות שאלות אני מרגישה חופשיה לפנות לשירית המורה שלי , היא כל כך מדויקת וברורה שזה תענוג וגם מעורר השראה.
החלק הקשה הוא לגלות מי אני כמדריכה להתפתחות תינוקות.
איזו מדריכה אני מתכוונת להיות? מה אביא לסדנאות מעבר לתרגילים? מה ייחד אותי ממדריכות אחרות? אילו תכונות שלי יעזרו לי להצליח ואילו יעכבו?
למצוא את התשובות זו המשימה החדשה שלי .
הצעד הראשון שעשיתי בנושא הוא לפרסם תמונה שלי עם תמרה המקסימה.
אני מאמינה שיותר קל להתחבר לתמונה אותנטית, לפנים אמתיות עם קמטים בצידי העיניים, תמונה פשוטה עם ילדה מהממת במצלמה ביתית שאימא שלה צילמה בגינה מתחת לבית.
במהלך הימים הקרובים אתלה מודעות בשכונות, במרפאות ילדים ובטיפות חלב.
כי אני האדריכלית של הקריירה שלי. מה שאשקיע, איך שאעשה, האמת שלי ומה שאעביר הלאה, זה מה שיקבע אם אצליח.


2 תגובות:

  1. טלי! עכשיו ראיתי את הפלייר שלך והוא מקסים!!! אני חושבת שזה פלייר הכי יפה שאני ראיתי עד כה בתחום שלנו. הוא פונה ישר ללב של אימהות.
    בהצלחה!!!

    השבמחק
  2. אני בטוחה שהשילוב של הלב הענק הזה שיש לך, והיכולת לתת מעצמך יחד עם החוכמה האינסטינקטיבית בכל הנוגע לטיפול, את תגדלי המון תינוקות ואמהות מדהימים. לי לפחות עשית חשק...

    השבמחק