יום שני, 18 ביוני 2012

קשר משפחתי

משפחות, תמיד מורכב.
לכולנו יש אבל אצל כל אחד הסיפור שונה.

בחלומות שלי ילדיי מגיעים לארוחת ערב משפחתית, אנחנו יושבים מסביב לשולחן, בועז, אני , עידו ורוני, בני הזוג שלהם ונכדינו.
האווירה שמחה ועליזה, כולם רוצים לדבר ולספר.
לכל אחד מבני המשפחה שלי הכנתי את האוכל שהוא אוהב.
יש לנו בבית חדר לנכדים.
יש בו מיטות, צעצועים, מחשב והוא יפה ושמח.
מי שרוצה נשאר לישון אצלנו אחרי הארוחה.
אידיליה.

עד שזה יקרה יעברו שנים של גיל התבגרות ,  בגדים בחוסר טעם, חיפוש עצמי, בחירות שאולי לא יראו לי ובני זוג שאולי לא אוהב.
החכמה בעיניי היא להצליח לעבור את השנים המאתגרות האלו במקסימום קבלה של הילדים שלי כמו שהם ובמינימום הערות ועיקום אף.
כדי שהחלום הזה יתגשם צריך שנים של קשר טוב ומקבל, צריך שהבית ישמש תחנת תדלוק רגשית לילדים, צריך שהם ירצו לבוא לשבת איתנו מסביב לשולחן.

יעל פוזננסקי-יוסף, ג'ינג'ית עליזה וצוהלת, כבשה את ליבי כאשר נפגשנו לראשונה ממתינות ליד שער בית הספר.
החודש פורסם הספר של יעל "הסבים של יעלי" ספר ילדים מקסים על קשר אוהב וחם בין יעלי לסבים שלה שגרים בפריז.
יעלי מבקרת בחופשות אצל סבא וסבתא, רק היא, בלי ההורים.
יעלי מקבלת סבא וסבתא לעצמה, בלי הערות בינם לבין הוריה, בלי המשקעים שיש להורים שלה מילדותם.
סבא וסבתא שממלאים את ליבה בזיכרונות שתנצור לעד.
ריח קרם הפנים של סבתא והתפוח שהיא אוכלת עם סבא.

הילדים שלי סופגים את המטען שלי, את הכעסים, את ה"חשבונות" עם הוריי.
המחשבה שזה מה שהילדים שלי רואים, מצמררת אותי.
אני קצת מקנאה ביעלי הקטנה שפגשה את סבא וסבתא שלה בלי ההורים ברקע שיקלקלו לה.

אז בשביל לאפשר לילדיי אווירה נטולת המשקעים שלי, אני צריכה שהוריי יעברו מעבר לים?
אולי אתחיל בזה שאסלח להם ואבין שהם עשו ועושים את הכי טוב שהם יכולים ויודעים,
בדיוק כמוני?
הרווח יהיה כפול: דוגמה טובה לילדיי וקשר חם וקרוב עם הוריי.


הסבים של יעלי

5 תגובות:

  1. טלי יקירתי
    תודה על הפירגון והמחמאות - חיממת את ליבי מאוד.
    ההצעה שלי - אל תרחיקי את ההורים שלך אלא תני להם לנהל את הקשר שלהם עם עידו ורוני כפי שהם רואים אותו. קחי מרחק (או כוס קפה) ותני להם לייצר לעצמם חוויות וזיכרונות.
    שלך
    יעל (וגם יעלי)

    השבמחק
  2. כן טלי, תני להם....
    הילדים ירוויחו בענק.
    סבא וסבתא ירווחו בענק.
    ולך יהיה זמן שלך איתך.

    סבא וסבתא זה הכי כיף בעולם.
    ואת הספר הזה אני אחפש.
    תודה על ההמלצה.

    השבמחק
  3. הרבה נשימות עומק... ;)

    השבמחק
  4. זה מאוד מדוייק מה שכתבת.
    אני כילדה בקושי פגשתי את סבתא שלי בשל המשקעים שהיו בינה לבין אמא שלי ולצער שתינו היא נפטרה מאוד מוקדם ולא הצלחנו ליצור לזה תיקון.
    אני יודעת שאמא שלי, על אף שגעונותיה, עושה את הכי טוב שהיא יודעת ואני מוכנה לסלוח לה על הדברים האלו גם אם זה לא ממש מתיישב עם האמונות שלי.
    זה ממש לא משחקי ילדים כל העניינים המשפחתיים האלה, אבל עושים מה שאפשר.
    אני מקווה שהילד שלי לא יפסיק את הסבא והסבתא בכלל המערכות יחסים שלי איתם.

    השבמחק
    תשובות
    1. זה האיזון שאני מחפשת
      שיהנו מסבתא וסבא בלי שאני עם המערכת יחסים שלי איתם אקלקל להם.
      אמא שלי הייתה שולחת אותנו לסבתא שלי בחופשות כך שנהננו מסבא וסבתא בלי הנוכחות שלה, וזה היה נהדר!
      אולי תוכלי לתקן את החוסר שהיה לך דרך הילדים שלך,
      בהצלחה וחג שמח!

      מחק