יום שני, 25 ביוני 2012

למה?

לפני מספר שבועות הקשבתי להרצאה בנושא מיתוג.
ההרצאה הועברה דרך הפייסבוק של עמרי רווח והעבירה אותה לימור ארליכמן.
היא התייחסה לנושא שהטריד אותי רבות.
השוק מוצף.
בכל תחום יש המון בעלי מקצוע שמתחרים על אותם לקוחות.
מדוע שאימא הרוצה לצאת עם תינוקה לסדנת התפתחות תבחר בי?
לימור הדגישה את הצורך בבידול.
מה יעשה הבדל ביני לבין מדריכות אחרות באזור בו אני עובדת.
לימור הסבירה שכל אדם, בכל תחום צריך למצוא את התשובה לשאלה:
למה אתה עושה את מה שאתה עושה?
תשובה מדויקת לשאלה תייצר פרסום שישדר את מה שמיוחד לי ותמשוך אלי את קהל היעד המתאים.
במשך שבועות ארוכים חיפשתי את התשובה, היו לי כל מיני תשובות אבל לא הייתה לי תשובה אחת מדויקת וברורה למה החלטתי ללמוד ולעסוק בהדרכה להתפתחות תינוקות.

מצאתי את התשובה.

הורים מגדלים את ילדיהם בהתאם להרגלים שלהם.
אנחנו שבויים בנוחות שלנו, במה שאנחנו מכירים, באיך שגידלו אותנו ובמה שמתאים לנו, לאישיות שלנו.
הדרך הזו לא תמיד נכונה לילדינו.
אם אני אוהבת שקט ומעדיפה להיות בביתי, אגדל כך את ילדיי, ואכיר להם למעשה רק דרך אחת של שקט ושגרה קבועה ובכך אמנע מהם אפשרות להיות אחרים ממני.

קל להסתכל על סיטואציה מבחוץ ולראות איפה הטעות.
הרבה יותר קשה להבין את הטעות בזמן שהיא נעשית.
אני יכולה לומר היום במבט לאחור על המון טעויות שעשיתי עם בכורי,
בלי שהבנתי בזמן אמת שזו טעות.
היום, לפעמים אני מצליחה לראות את הטעויות שלי גם ממרחק קצר.
לפעמים אפילו ברגע שהן מתרחשות.

אני יודעת שאסור להתערב במריבות בין ילדים ואתמול בכל זאת התערבתי.
אבל אני מתערבת רק במקרים בודדים כי אני באמת מבינה כמה חשוב שלא אכניס את הפרשנות שלי ואת הדעות שלי לתוך מערכת היחסים שלהם.
לא ידעתי את זה,
אבל במשך השנים השתתפתי בסדנה של מכון אדלר, בערבים של הרצל כחלון, קראתי ספרים וזה חלחל.

כשאני מסבירה מה אני לומדת שואלים אותי, מה זה לא בא באופן טבעי?
באופן טבעי הורה שמזהיר את ילדו פן יפול יגדל ילד שמפחד להתנסות.
באופן טבעי הורה שמרגיל את ילדו שהבית דומם כשהוא ישן יגדל ילד שצריך לחזור איתו הביתה כשהוא עייף.
באופן טבעי הורה שלא יודע להציב לילדו גבולות יגדל ילד שלא נעים לארח אותו.
באופן טבעי הורה חרד יגדל ילד שהעולם מפחיד אותו.

יש כמובן יוצאי דופן וזה לא תמיד חד משמעי, אבל לדעתי עלינו  לאפשר לילדים שלנו לקבל חוויות שונות ממה שאנחנו נותנים באופן טבעי.
אין פה איזה סוד גדול, רק כשאתה אחד השחקנים קשה לך לראות את כל מה שמתרחש על הבמה.

אני רוצה לדעת להקשיב לאימהות שמגיעות, לשמוע מה הן באמת אומרות, להבין מה קשה להן ואיך אני יכולה להקל עליהן.

וזו התשובה שלי:
אני רוצה להיות זו שתדליק את האור לכל הורה בדיוק במקום שהוא צריך.

קשה לזהות את המקום המדויק אבל עוד יותר קשה ללמוד איך לומר את זה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה